Hoe VoIP kleine bedrijven helpt

7 september 2016

Dankzij programma’s als Skype zijn voice over ip (VoIP) telefoondiensten populair geworden bij heel wat mensen. Ook in zakelijke omgevingen groeit het aandeel van VoIP aanzienlijk. Toch zijn er nog heel wat zaakvoerders die denken dat internet telefonie enkel is weggelegd voor grote organisaties. De realiteit is echter dat zelfs de kleinste bedrijven profiteren van de voordelen van VoIP.

Lagere opstartkost

Voor beginnende ondernemers kan VoIP een indrukwekkende kostenbesparing betekenen. Bij een traditioneel telefoonsysteem met telefoonlijn is het opzetten van de infrastructuur namelijk aanzienlijk duurder door de complexiteit en benodigde apparatuur.

Elk bedrijf kan zijn opstart kost dus drastisch terugschroeven door te kiezen voor een VoIP systeem in plaats van traditionele telefonie. Door de eenvoudige schaalbaarheid en andere voordelen als flexibiliteit is het echter ook kosten-efficiënt om over te stappen wanneer er reeds een traditioneel systeem in gebruik is.

Meer productiviteit

Kleine bedrijven moeten sterk in hun schoenen staan om succesvol te zijn, en een hoge productiviteit is daarbij enorm belangrijk. VoIP kan hierbij helpen. Zo hebben medewerkers en managers bijvoorbeeld altijd toegang tot het netwerk, ook wanneer ze niet op kantoor zijn.  Bellen kan met een telefoontoestel, maar evengoed met een PC, smartphone en tablet.

Studies hebben daarbovenop aangetoond dat gelukkige medewerkers tot 20 procent productiever zijn dan hun niet-zo-gelukkige tegenhangers. Eén manier om medewerkers gelukkiger te maken is door werken op afstand mogelijk te maken. Zo blijven ze van heel wat file-leed, stress en tijdverlies bespaard. Ook dat is iets wat internet telefonie ondersteunt.  VoIP heeft op die manier een positieve invloed op de productiviteit binnen de organisatie.

Functionaliteit van ‘de grote jongens’ binnen handbereik

Kleine bedrijven hebben lang niet alle voordelen van grote organisaties. Grote organisaties hebben bijvoorbeeld meer aankoopkracht, meer toegang tot kennis en tools en simpelweg grotere budgetten. Dankzij VoIP echter, beschikken kleine organisaties over tools die voordien voorbehouden waren voor grote bedrijven.

Video conferencing bijvoorbeeld wordt frequent gebruikt binnen grote organisaties, om efficiënter te vergaderen en heel wat te besparen op tijd en verplaatsingskosten. Het is een van de mogelijkheden die VoIP vandaag biedt, aan een fractie van de kost van weleer. Daarnaast biedt internet telefonie heel wat extra features zoals het routeren van gesprekken, wachtmuziek, uitgebreide gespreksstatistieken tot zelfs koppeling met het CRM systeem.

Kleine bedrijven moeten alle voordelen benutten om zich te meten met hun concurrentie en internet bellen is daar 1 voorbeeld van: het zorgt voor meer productiviteit en een grotere tevredenheid bij medewerkers én klanten.

Overstappen in 3 stappen

  1. “Onze VoIP specialist tekent een voorstel uit op basis van uw noden en behoeften. Hij houdt onder andere rekening met het aantal gelijktijdige gesprekken, beschikbare bandbreedte, bestaande nummers enzoverder.
  2. U ontvangt een gedetailleerde offerte met de eenmalige kosten, maandelijkse kosten en beltarieven.
  3. Na het installeren en testen van uw IP-centrale worden uw bestaande telefoonnummers overgezet.

Contacteer ons via onderstaand formulier of via 02/6690030

Jij hebt doelen, wij hebben de technologie om ze te helpen bereiken.

Wacht je op een goed moment om je vraag te stellen? Nu is het perfecte moment. Neem nu vrijblijvend contact met ons op.