Carmi

Carmi

Schoenen, kleding, handtassen en accessoires: Carmi heeft alles in huis voor goed geklede mannen, vrouwen en kinderen. Meer dan 200 merken zijn te koop in de drie vestigingen en in de webshop. Carmi wilde de hele IT-infrastructuur aan een audit onderwerpen. Daarnaast wilde het bedrijf de IT-ondersteuning optimaliseren. Op die twee vragen kon Techne een duidelijk en realistisch antwoord geven.

Situatie vooraf

Jan de Cremer van Carmi licht toe; “Carmi werkt met een externe IT-ondersteuner. Die levert goede diensten, maar we wilden de continuïteit verbeteren, bijvoorbeeld wanneer de betrokken partner afwezig is. Daarnaast drong zich ook een IT-audit op, vooral om de beveiliging te controleren.”

Oplossing

“Techne introduceerde een ticketing systeem. Door een ticket aan te maken, kunnen onze medewerkers een IT-probleem signaleren. Alle betrokkenen kunnen vervolgens de status van het ticket opvolgen en zo nagaan of en wanneer een probleem wordt opgelost. ”

“Onze externe IT-ondersteuner werd intensief bij de uitwerking van de oplossing betrokken. Medewerkers van Techne zorgen nu voor de tweede- en derdelijnsondersteuning, de externe ondersteuner blijft het eerste aanspreekpunt voor de medewerkers van Carmi.”

Het ticketing systeem is conform de ITIL-normen. ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library en bestaat uit een set beschreven processen waarmee een IT-dienstverlener kwalitatief werk kan afleveren.

Verder pakte Techne de bestaande IT-omgeving op een kostenefficiënte manier aan:

  • De connectiviteit tussen de drie winkels is beter.
  • De licenties zijn geoptimaliseerd.
  • De beveiliging is verbeterd dankzij een beperking van de toegang tot de servers.
  • De anti-virusbescherming en de firewall zijn geoptimaliseerd.
  • Problemen met de software werden opgelost in samenspraak met de ontwikkelaars.

Resultaat

Naast een verbeterde IT-omgeving is ook de continuïteit sterk verbeterd. Techne trad op als intermediair tussen de verschillende partijen (directie, externe IT-ondersteuner, …). Op die manier zorgde Techne er voor dat de IT-ondersteuning bij Carmi op een hoog niveau is en dat tot ieders tevredenheid.

Contacteer ons
Jij hebt doelen, wij hebben de technologie om ze te helpen bereiken.

Wacht je op een goed moment om je vraag te stellen? Nu is het perfecte moment. Neem nu vrijblijvend contact met ons op.

© 2018 Techne. All Rights Reserved.
Privacybeleid  |  Cookiebeleid  |  Algemene voorwaarden  |  Sitemap