Verbeter uw Adwords advertenties met Dynamic Keyword Insertion

27 augustus 2013

DKI error

Vorige week behandelden we enkele tips om de kwaliteitsscore van uw Adwords advertentie te verhogen. 1 van de manieren om uw kwaliteitsscore te verhogen is het verhogen van de CTR – click through rate. En dat kan makkelijk door het gebruik van Dynamic Keyword Insertion.

Wat is Dynamic Keyword Insertion (DKI)?

U gebruikt Adwords wellicht al een tijd om gericht verkeer naar uw website te leiden, al dan niet met het nodige succes. Adverteren kan een geweldige bron aan bezoekers en klanten opleveren wanneer u uw campagnes goed opzet en beheert. DKI is een methode om uw campagnes naar het volgende niveau te helpen.

Dankzij Dynamic Keyword Insertion kan u ervoor zorgen dat de precieze zoekterm waarop iemand gezocht heeft, automatisch in uw advertentietitel, url en/ of tekst geplaatst wordt. Wanneer u deze tactiek goed gebruikt, kan het de CTR van uw adwords campagne drastisch verhogen.

Een groot voordeel van DKI is de mogelijkheid om een standaard keyword te tonen wanneer iemand zoekt op een zoekterm die niet als zoekwoord in uw adgroup opgenomen is. Zoekt iemand op een zoekterm die u wel opgenomen heeft, dan wordt deze automatisch getoond in de advertentie.

Een voorbeeld van Dynamic Keyword Insertion

Titel: {KeyWord: voetballen}: -20%

Omschrijving: Gratis verzending op al onze {Keyword: voetballen}. Maak nu uw keuze.

Display URL: uw-website.com/{keyword: voetballen}

Zoals u ziet kan de tag zowel in de titel, content als URL opgenomen worden. Wanneer iemand zoekt op lederen voetballen (en u deze zoekterm opgenomen heeft un uw campagne) zal de advertentie er als volgt uit zien:

Titel: Lederen Voetballen: -20%

Omschrijving: Gratis verzending op al onze Lederen voetballen. Maak nu uw keuze.

Display URL: uw-website.com/lederen-voetballen

Let er ook op dat u het gebruik van hoofdletters kan bepalen door het gebruik van hoofdletterts in KeyWord naar wens te gebruiken.

Gevaren van DKI

Wilt u gebruik maken van DKI, dan is het belangrijk om voorzichtig om te gaan met het bepalen van uw zoektermen. Indien u bijvoorbeeld gebruik maakt van ‘brede’ zoektermen, dan kan dit leiden tot vreemde resultaten in uw campagne, Ebay stond er in het verleden bijvoorbeeld voor gekend om hun PPC campagnes niet al te goed te beheren.

Dynamic Keyword Insertion ebay

Dit soort situaties kan u vermijden door uw zoektermen grondig te selecteren en gebruik te maken van [exacte zoekwoorden]. Enkele Dynamic Keyword Insertion tips:

  • Houdt uw adgroups klein, relevant en thematisch geordend
  • Gebruik waar mogelijk negatieve keywords
  • Monitor regelmatig uw rapporten, het helpt u begrijpen welke zoekopdrachten uw keywords triggeren, wat de kwaliteit van het verkeer is en het helpt u om nieuwe zoekwoorden en negatieve zoekwoorden te ontdekken
  • Wees uitermate voorzichtig met Broad match – of gebruik het niet
  • Wat doen uw concurrenten? Gebruiken zij allemaal DKI? Misschien werkt een authentieke en unieke tekst beter voor u
  • Vermijd het gebruik van merknamen van concurrenten
  • Gebruik geen ad extensions
  • Test, test, test
  • Het is zelfs mogelijk om Dynamic Keyword Insertion te gebruiken in uw landingspagina’s. U laat de zoekopdracht dan automatisch voorkomen in de teksten op deze pagina. Is de bezoeker ingelogd op een google account, dan zal deze informatie echter niet meegenomen kunnen worden.
Jij hebt doelen, wij hebben de technologie om ze te helpen bereiken.

Wacht je op een goed moment om je vraag te stellen? Nu is het perfecte moment. Neem nu vrijblijvend contact met ons op.