Content marketing als basis van uw digitale strategie

12 november 2013

Uw klanten zijn dagelijks op zoek naar informatie. Content marketing is dan ook onontbeerlijk voor wie zich als referentie in de markt wil profileren.

content marketingContent marketing is zeker geen nieuw begrip. Bedrijven stellen al lang informatie ter beschikking van hun doelgroep, bijvoorbeeld in de vorm van informatiebladen en brochures. De razendsnelle ontwikkeling van het internet en (mobiele) apparaten heeft er echter voor gezorgd dat consumenten vandaag alle mogelijke informatie kunnen opvragen vanaf een computer, laptop, smartphone of tablet.

Ook voor u als informatieverstrekker biedt het internet heel wat mogelijkheden, al is het zo dat u zich moet wapenen tegen de online concurrentie, vaak zelfs over de landsgrens heen. Hoe u dat kan doen? Door waardevolle, relevante en aantrekkelijke content te bieden. Content marketing is dan ook een onmisbaar onderdeel van een digitale strategie.

Content marketing vandaag

Het zal u niet verbazen dat de meeste online zoekopdrachten nog steeds bij Google starten. Wat u wellicht niet weet, is dat Youtube inmiddels de tweede grootste zoekmachine is. Video’s zijn immens populair en daardoor uitermate geschikt om informatie over uw producten of diensten te verspreiden. En dat kan dankzij de beschikbare platformen en media gelukkig eenvoudig, snel en tegen een lage kostprijs.

Ongeacht of je content aanbiedt als tekst, afbeeldingen, video of gesproken boodschap, er gelden twee voorname regels; de content moet voldoende informatiewaarde bevatten voor uw doelgroep en moet vindbaar zijn online. Toets uw content aan deze pijlers:

  • Uw content moet waardevolle informatie bevatten, interesse opwekken en afgestemd zijn op uw doelgroep.
  • De waarde ervan wordt hoog ingeschat door de doelgroep en wordt graag gedeeld, idealiter biedt u dus ook de kans aan de bezoeker om uw content makkelijk te delen.
  • Bij de opmaak van uw content is rekening gehouden met SEO factoren, die ervoor zorgen dat deze vindbaar is in de zoekresultaten van Google. Voorwaarde nummer één is dat uw content uniek is, geen copy paste van andere websites.

Uw content verspreiden

Content marketing doelstellingen kunnen vaak bereikt worden met een relatief klein budget, ten opzichte van andere marketing campagnes. U kan zeer doelgericht te werk gaan zodat u de juiste mensen aanspreekt en dankzij de verschillende online kanalen is het mogelijk om de content snel en eenvoudig te verspreiden naar een heel omvrangrijke doelgroep.

Enkele kanalen die u kan gebruiken om uw content te verspreiden en een kwalitatieve relatie met uw doelgroep zijn; de bedrijfswebsite, facebook, twitter, linkedin en andere social media, youtube, slideshare, artikelsites, webinars, whitepapers, persberichten en zoveel meer.

Weet u op welke online platformen uw doelgroep aanwezig is en naar welke informatie zij op zoek zijn? Dan heeft u de basis van een goede content strategie.

Jij hebt doelen, wij hebben de technologie om ze te helpen bereiken.

Wacht je op een goed moment om je vraag te stellen? Nu is het perfecte moment. Neem nu vrijblijvend contact met ons op.