3 financiële voordelen van VoIP

1 september 2016

Herinnert u zich de tijd nog dat gesprekken voeren over het internet een lastig en langzaam proces was? Gesprekken werden verbroken of haperden, waardoor het soms onmogelijk was om te begrijpen wat uw gesprekspartner precies zei. Om nog maar te zwijgen van het proberen voeren van een videogesprek…

De verbeteringen in de web infrastructuur, dekking en snelheid hebben er inmiddels voor gezorgd dat VoIP een echte optie is geworden voor de telefonie-noden van organisaties van elke grootorde. VoIP platformen bieden niet alleen functionaliteiten om uw productiviteit te verhogen, maar bieden ook tastbare financiële voordelen:

Lagere infrastructuur kost

Starten met IP-telefonie vereist een eenmalige investering in een IP- telefooncentrale. Diezelfde telefooncentrale kan gebruikt worden voor andere locaties, u hoeft dus niet telkens te investeren in een nieuwe, lokale telefooncentrale. Aparte telefoonbekabeling is overbodig, gesprekken verlopen namelijk over het internet, wat aanzienlijk goedkoper is.

Schaalbaarheid biedt besparing op lange termijn

Beslissingsmakers denken vaak niet aan de potentiële groei van hun organisatie over een lange periode. Wanneer bedrijven groeien brengt dat vaak onvoorziene investeringen met zich mee voor licenties en fysieke infrastructuur. Doordat VoIP gebruik maakt van het web is schaalbaarheid bij groei of inkrimping veel eenvoudiger. Het is letterlijk een kwestie van enkele kliks.

BYOD

Bring Your Own Device is een groeiende trend bij onder andere freelancers, telecommuters en werknemers die constant op de baan zijn. VoIP telefonie effent voor hen de weg naar een vlot BYOD beleid. De voordelen van een BYOD beleid voor de organisatie zijn vooral een hogere productiviteit en tevredenheid bij de werknemers maar het betekent ook dat de organisatie zelf niet meer hoeft te investeren in de toestellen die hun medewerkers gebruiken.

De integratie van VoIP telefonie biedt heel wat voordelen maar de besparing alleen al is een belangrijk argument voor elke organisatie die hun ‘oude’ telefonie willen vervangen.

Overstappen in 3 stappen

  1. “Onze VoIP specialist tekent een voorstel uit op basis van uw noden en behoeften. Hij houdt onder andere rekening met het aantal gelijktijdige gesprekken, beschikbare bandbreedte, bestaande nummers enzoverder.
  2. U ontvangt een gedetailleerde offerte met de eenmalige kosten, maandelijkse kosten en beltarieven.
  3. Na het installeren en testen van uw IP-centrale worden uw bestaande telefoonnummers overgezet.

Contacteer ons via onderstaand formulier of via 02/6690030

Jij hebt doelen, wij hebben de technologie om ze te helpen bereiken.

Wacht je op een goed moment om je vraag te stellen? Nu is het perfecte moment. Neem nu vrijblijvend contact met ons op.